Waarom kiezen voor wandelcoaching?

January 26, 2023

Al wandelend mentaal in beweging komen

Ben je graag buiten, dan kan wandelen helpen je verhaal in beweging te zetten en helder te krijgen. De frisse lucht en calorieverbranding krijg je er gratis bij.

Wandelen is een verfrissende manier om zaken op eenrijtje te krijgen. Je bent even weg van alle schermen, piepjes en belletjes en met een blik op oneindig krijg je nieuwe zuurstof.

Meerdere bedrijven introduceren vandaag wandelmeetings om de creativiteit te stimuleren. Al stappend vergaderen is productiever en efficiënter dan langdurige, zittende meetings.

Wandelcoaching is een bewezen manier om zowel lichamelijk als mentaal te werken aan persoonlijke groei en ontwikkeling.

Waarom kiezen voor wandelcoaching?

  • Door beweging komen er gelukshormonenvrij en wordt je stress verlaagd.
  • Tijdens het wandelen is er weinig oogcontact, je kan je blik op oneindig zetten en je aandacht naar binnen richten.
  • Alles is steeds in beweging, ook denatuur en zijn seizoenen.  Ieder seizoenstaat symbool voor een levensfase.  
  • Er kan kracht geput worden uit stiltepauzes, je hoeft niet continu te praten.
  • Body en mind komen in beweging, we zetten fysieke en mentale stappen vooruit.
  • Wandelcoaching is niet zweverig of geitewollen-sokken sfeer, maar stevig met de voeten op de grond.

Het is wetenschappelijk bewezen dat in een bos te wandelen heilzaam werkt. Bepaalde stoffen in het bos activeren je zenuwstelsel en verlagen zo je bloeddruk. Daarnaast houdt je brein van steeds terugkerende patronen, zoals takken en bladeren.  Ook dit werkt stressverlagend. Ook de kadans van eb en vloed aan zee of kabbelende golfjes hebben een rustgevend effect vanwege de herhalende patronen.

Een wandelcoaching kan zowel aan zee of in het bos.

Welke omgeving past het best bij jou?

Ontvang het gratis e-book

Met tips voor meer energie én minder stress. Je leert hoe je met kleine tips je gezondheid kan verbeteren!

Bedankt voor je interesse! Je ontvangt het e-book in je mailbox.
Oeps! Er ging iets verkeerd met versturen. Probeer het opnieuw.
verder uit de blog

Meer energie en minder stress

6 technieken om in het 'nu' te blijven tijdens een Mindful Walk / Run
Jun 21, 2023

Het toepassen van deze technieken kan niet alleen je fysieke prestaties verbeteren, maar ook je mentale welzijn verbeteren door stress te verminderen, je focus te verhogen en een groter gevoel van innerlijke rust te bevorderen.

De natuur je beste sportschool? Jazeker!
Apr 13, 2023

Bewegen in de buitenlucht is goed voor zowel je mentale als lichamelijke gezondheid. 10 voordelen op een rijtje waarom buiten bewegen je gezonder en blijer maakt.

Tips om te ontspannen bij een burnout
Jun 23, 2023

Het herstel van een burnout is een reis. Het is belangrijk om geduldig te zijn en zorgzaam voor jezelf te zijn. Onthoud dat er geen snelle oplossingen zijn. Deze tips helpen je op weg!

We werken zowel lichamelijk als mentaal aan je persoonlijke groei en ontwikkeling
gratis kennismaken